- Питання від Максима (Росія)
- Перспективи в плані відвідуваності сайту
- Що з приводу конверсії?
- Поради по розміщенню контекстної реклами
- Прогнози бюджетів на seo-просування сайту
- Скільки це займе за часом?
- загальні рекомендації
Кожен день до мене на пошту приходять питання по темі просування і оптимізації сайтів. На все, на жаль, фізично, не встигаю відповідати, за деякими даю платні консультації. Нещодавно прийшов питання з приводу прогнозування відвідуваності сайту і витрат на його просування в ТОП. Детально відповідаю на нього в цьому випуску, можливо, комусь із вас також буде цікаво ознайомитися з темою, а може бути і доповнити своїми думками.
Питання від Максима (Росія)
Я хочу створити інтернет-магазин косметики (є один постачальник) і мені необхідно розрахувати вартість залучення одного клієнта.
Список ключових слів для пошуку:
- vichy косметика
- магазин vichy
- авен косметика
- косметика avene
- La Roche-Posay
- ля рош позі
- Lierac
- Ліерак
Тобто продавати будемо кілька марок косметики по всій Росії.
Ось мої питання:
- З вашого досвіду, якщо замовляти відразу Яндекс.Директ, скільки приблизно буде коштувати 1 клієнт? На яку вартість кліка потрібно орієнтуватися і яка конвертація в клієнтів можлива? Багато хто говорить, що 100 кліків = 1 клієнт, як оцінили б Ви?
- Яку суму необхідно вкладати щомісяця в seo-просування, щоб опинитися на першій сторінці Яндекса за цими ключовими словами?
- Скільки часу необхідно для цього?
- Яка кількість відвідувань / клієнтів буде на сайті при знаходженні на першій сторінці Яндекса за цими ключовими словами?
Перспективи в плані відвідуваності сайту
Для оцінки відвідуваності сайту по вибраних запитах добре використовувати програму Key Collector , Яка дозволяє швидко зібрати частотності фраз з статистики Яндекс.Вордстат , Дані з Яндекс.Директ і з декількох посилальних агрегаторів. Наприклад, на наступному скріншоті можна бачити прогнози по переходах.
Перелік колонок:
- У першій колонці після ключової фрази вказана її частотність по вордстат - загальна відповідність, що включає різні словоформи, порядок слів і інші слова в запиті. Наприклад, в цифру 899 для фрази "магазин vichy" входить також статистика показів по фразі "vichy інтернет магазин".
- Наступна колонка - частотність по точній відповідності фрази (скільки було показів результатів пошуку саме за вашим запитом). Сумарна частотність по всіх рядках складе 11090 показів.
- Далі, прогноз переходів на сайт за системою SeoPult (Дуже оптимістичні цифри, але це всього лише прогнози, в реальності цифра менше).
- Остання колонка на скріншоті - прогноз переходів на сайт за системою Rookee (Вже більш реальні цифри).
Якщо орієнтуватися на дані останнього колонки, в сумі по цих запитах ми можемо отримати тисяча п'ятсот вісімдесят шість відвідувачів в місяць.
Кількість переходів на сайт залежить від багатьох факторів. Головні з них це тип запиту (інформаційний або транзакційний) і позиція посилання на сторінці (перший екран без прокрутки, рекламна бічна колонка і так далі). Якщо орієнтуватися на ТОП10 органічного пошуку, то, наприклад, за даними аналітика Михайла Сливинського ( CTR у видачі Яндекса ), Переходи на сайт будуть залежати від його позиції в пошуку і довжини запиту в словах.
Грубо кажучи, для ТОП10 (десь на останніх позиціях топа) середня кликабельность складе 4-5%. За умови, що всі вибрані ключові фрази знаходяться в топі, кількість переходів складе:
11090 * 0.05 = 554 (відвідувача в місяць)
Бачимо, що цифра відрізняється від отриманої вище (1586) за оцінкою агрегатора Rookee. Також ця цифра (554) враховує лише переходи при пошуку по точним фразам. Якщо орієнтуватися на широкі відповідності (просувати весь низькочастотний хвіст), то тоді ми отримаємо більше відвідувачів:
57550 (сума значень рядків з першої колонки) * 0.05 = 2877 (відвідувачів в місяць, максимум)
Природно, чим вище в результатах пошуку буде знаходитися сайт, тим більше можна отримати переходів (різниця переходів між останніми і першими місцями топа може скласти 10 разів).
Наведені вище дані стосувалися органічного пошуку. Якщо орієнтуватися на контекстну рекламу, то оцінні цифри можуть різнитися. У Яндекс.Директі є сервіс прогнозу бюджетів , Можна скористатися ним для пошуку потрібної статистики, або, знову ж таки, використовувати Key Collector. Нижче приведе скріншот зі статистикою з Яндекс.Директа (гарантовані покази).
Як бачимо, оцінка CTR (КЕП) реклами для обраних слів ще нижче, ніж для останніх позицій ТОП10 (для гарантованих показів менше 1%).
Посилання по темі:
Що з приводу конверсії?
При оцінці конверсії відвідувачів в замовлення ми повинні розуміти, що цей показник залежить від особливостей сайту (зручності його використання, зрозумілості, можливості швидкого досягнення цільових дій), довіри до нього і його власникам, а також від готовності здійснення цільового дії (в даному випадку покупки товару).
Якщо брати грубо, то середній показник конверсії у подібних магазинів складає 2% (1-2 покупця зі 100 відвідувачів), але його можна оптимізувати, добре попрацювавши над сайтом, попередньо аналізуючи звіти відвідувань ресурсу, карти кліків, Вебвізор та інші.
Якщо тепер поєднати прогнози щодо відвідування та конверсії, то в місяць ми можемо отримати з ТОП10 (останніх позицій):
554 * 0.02 = 11 замовлень
або
2877 * 0.02 = 57 замовлень максимум
(При просуванні по всьому НЧ-хвосту)
Поради по розміщенню контекстної реклами
Ведення контекстної реклами насправді не так просто (в порівнянні з її розміщенням), як може здатися на перший погляд. У компаніях, що пропонують послуги просування (в тому числі контекст), зазвичай, є сертифіковані фахівці, які пройшли певні курси і розбираються в тонкощах контексту для ефективного управління рекламною кампанією і економії бюджету. Але ми, природно, можемо спростити завдання, купуючи рекламу "влоб" і розміщуючи її навіть вночі (коли наші телефони, які беруть замовлення, відключені).
Яку вибрати стратегію показів в Яндекс.Директі добре пояснили співробітники Яндекса в своїй документації: http://help.yandex.ru/direct/?id=1112270 . Краще орієнтуватися на автоматичне управління ставками. Але якщо ви хочете керувати ставками вручну, то тут слід орієнтуватися на свої можливості 🙂 Для початку запустіть тестову кампанію з мінімальними ставками за клік, за результатами ви зможете дізнатися більше точно конверсію за різними словами, а також її вартість (ціну залучення 1-го клієнта ).
Якщо спиратися на отримані вище цифри, то нам необхідно отримати 50 кліків на рекламу, щоб був хоча б одне замовлення. Відповідно, попередньо, вартість конверсії можна оцінити як 50 * CPC (середній CPC береться з Діректа або останньої колонки на скріншоті вище).
Якщо маржа на придбаний відвідувачем товар буде більше, ніж вартість залучення клієнта, то обрана вами стратегія матиме економічний сенс. Для зниження вартості конверсії в контексті необхідно ретельно налаштовувати рекламну кампанію, а також підбирати менш конкурентні і більш конвертується (транзакційні) пошукові фрази.
Также интересно почитать:
Прогнози бюджетів на seo-просування сайту
Знову ж таки, повертаючись до програми Key Collector (щоб не збирати дані вручну), можна знайти і порівняти прогнози бюджетів, пропоновані різними посилальними агрегаторами і оцінити конкурентність запиту. Для заданих фраз виходить така картина:
З цієї таблиці видно, що запити щодо неконкуретни. У результатах пошуку знаходяться переважно сторінки другого рівня вкладеності, в деяких з них не спостерігається точного входження. Сервіс SeoPult пропонує витрачати близько 100 руб / міс на просування в ТОП10 обраних фраз. Якщо не купувати посилання на біржах, а просувати сайт хорошим контентом і оглядовими статтями на авторитетних ресурсах, то можна одноразово вкластися в кожен запит, витративши в сумі всього лише 500-1000 у.о. (І час на створення контенту).
Скільки це займе за часом?
Якщо вважати, що сторінки вже створені, на них розміщений якісний контент і вони проіндексовані в пошуковій системі, то просування в ТОП10 розглянутих нами запитів не повинно зайняти більше 3-ох місяців і цей час буде залежати від обраної стратегії (краще вибирати стратегію з довгостроковою перспективою ).
Также интересно почитать:
загальні рекомендації
Всю роботу з аналізу, ведення рекламних кампаній, створення контенту, впровадження стратегії просування виконувати самостійно дуже складно, на це може піти багато часу. Можливо, краще знайти відповідну компанію і делегувати їй ряд завдань.
Не варто розраховувати на позитивні результати відразу! Якийсь час доведеться витратити на отримання досвіду і пошуку підходящої стратегії розвитку і просування свого ресурсу.
Вигода від розміщення контексту буде більш помітна, якщо збільшити середній чек клієнта (шукайте способи, як це зробити в своєму випадку).
Замість обраних среднечастотних слів складіть ядро низькочастотних пошукових запитів. низькочастотне просування , В більшості випадків, більш вигідно з фінансової точки зору. Налаштуйте також аналітику для сайту і після декількох тижнів просування відсівайте неконвертовані слова, залишаючи в ядрі лише ефективні. використовуйте цей чек лист для того, щоб врахувати необхідні пункти при підготовці до просування сайту і самому просуванні.
Конверсія і вартість залучення клієнта це важливо, але також не варто забувати про роботу над підвищенням лояльності клієнтів і зборі клієнтської бази для взаємодії з ними після здійснення покупок. Звичайний клієнт може конвертуватися один раз, а лояльний - кілька разів (вже без кліка на рекламу). Тому, стратегія просування сайту не може йти врозріз зі стратегією розвитку ресурсу.
Що ще можна почитати?
На яку вартість кліка потрібно орієнтуватися і яка конвертація в клієнтів можлива?Багато хто говорить, що 100 кліків = 1 клієнт, як оцінили б Ви?
Яку суму необхідно вкладати щомісяця в seo-просування, щоб опинитися на першій сторінці Яндекса за цими ключовими словами?
Скільки часу необхідно для цього?
Яка кількість відвідувань / клієнтів буде на сайті при знаходженні на першій сторінці Яндекса за цими ключовими словами?
Ru/direct/?
Скільки це займе за часом?
Що ще можна почитати?